Royale with cheese

A men hallå!

Denna übersoliga vårdag i norra Katalonien har man hittills spenderat vridandes i sin lilla "säng" och äntligen tagit sig i sin så kallade krage och bokstavligen dragit sig upp för att sedan slå på denna virtuella hypnotisör för någon timme eller så. Nåväl, nu vankas det lista igen och denna gång ska jag ranka de 10 bästa manliga skådisarna genom alla tider. Likt mååååånga andra listor en hundraprocentig smaksak men här kommer min i alla fall. Reed it and weep.

Lista nr 7 - Top 10 male actors

#10 - Will Ferrell
"Mm, I look good. I mean, really good. Hey everyone! Come and see how good I look!" Mr Will Ferrell. Eller ska jag säga Mr Ron Burgundy? En man, en myt, en legend. En levande sådan. Kanske roligast i världen.

#09 - George Clooney
Den eleganta charmknutten vars liv och fantasi aldrig blir gammalt. Han är helt enastående i de samtliga Oceans-filmerna där han verkligen passar in i rollen som genialisk rånarledare. Respect!

#08 - Brad Pitt
En förbannat cool jäkel som nästan börjar bli till åren kommen. Fast näe, ålder är bara en siffra! Always will be. Å Brad kommer fortsätta prestera i ovärderliga roller likt Tyler Durden, Lt. Aldo Raine, Mickey O'Neil mmmm. Ni hajjar! Han är kung.

#07 - Johnny Depp
Känns som att halvflummiga piratkaptener är hans riktiga nisch. Men Deppan kan spela sjukt många roller så sjukt himla bra. Han har en galet stor pondus i rollerna som han gör och alla minns alltid just hans skådespelarinsatser. Förförande bra!

#06 - Robert Downey Jr.
Outstanding. Enastående. Asskön. Försöker hitta ord som kan beskriva denna spontandåre som är både classy och hilarious i många av sina roller. När han kör Londons tidiga 1900-tal som superdetective Sherlock Holmes ryser jag från minut 1 och häpnas även av hur hetsigt skön man kan vara i en film som Kiss Kiss Bang Bang.

#05 - Tom Hanks
Life is like a box of chocolates. För Forrest Gu... förlåt, jag menar Tom Hanks, är det mycket mer än så. Kan spela exakt allt möjligt mellan himmel och jord och gör det extraordinärt bra varje gång! God loves ju Hanksey.

#04 - Denzel Washington
Denzel satte sin egna prägel i filmer som The Hurricane, Remember the Titans och American Gangster. Den blev alltså ganska hög i och med att han regerade världen i dessa filmer. Speglar den gamle gangsterkungen Frank Lucas så ofattbart bra i den sistnämnda succérullen där. Bless!

#03 - Samuel L. Jackson
"Ezekiel 25:17. The path of the righteous man..." Ja, behöver jag säga nåt mer? Kan med stolthet presentera Sir Samuel L. Jackson (ja, jag säger SIR då han fanimej förtjänar en sån titel!) på plats nr 3 på denna lista. Räcker med en roll som störtskön avrättningsgangster i södra Los Angeles för att motivera denna listplacering. Word!

#02 - Morgan Freeman
En extremt harmonisk människa som försätter sitt lugn och rutin i nästan samtliga av sina roller. Har verkligen glimten i ögat denna legend. Rollen som rådgivande fängelsekamrat i Shawshank Redemption kommer alltid vara oslagbar och bara oförglömlig. Likt personen själv! Amen.

#01 - Will Smith
"There goes my hero, watch him as he goes!" Ja, min idol. Min förebild. Min hjälte. Min gud. Mr Smith kommer alltid toppa denna lista. Så länge som jag själv lever! Jag har aldrig blivit så rörd som i en film som Pursuit of Happyness då Will skildrar den tappre Chris Gardners tunga liv under en period. För alltid Willard Christopher Smith Jr. (Yep, det är hela hans namn. Coolt va? I know)

Jules

Så ja! What u think? 

Vi hörs!
/Kritikern

Kommentarer
Postat av: Hey

Du verkar lite hudfärgsegregerande i vissa av dina listor mannen? :/

2011-05-11 @ 12:57:35
Postat av: Realist

Once you black...

2011-05-11 @ 18:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0