Poesihörnan

Heja heja heja AIK
Hemma i staaan är där mitt hjärta alltid som bäst kommer att slå
Men just nu är dess slag uthyrt till en annan stad
Barcelona heter den, och den matar på en massa gott till livets långa blad
En snabb saknad av några gamla rumskompisar känner man faktiskt nu
Äh, stäng ute all möjlig sentimentalitet, och se dessa tankar som tabu
För om knappt tre veckor så är våra dagar här nere räknade
Å jag kan ändå påstå att detta år hittills varit det bästa på vårt århundrade
En hel drös med livsminnen har man skapat här
Man har som levt ett riktigt skönt liv utan några större besvär
Men som sagt, snart glider vi hemåt så dags att ta vara på tiden som är kvar
Lite jobb, en El Clasico och trevligt besök skall hinnas med innan jag drar
Nu ska jag dock ta och avrunda denna veckas lilla dikt
Säg till om jag tråkat ut er, för det var inte min avsikt :)


Tack för mig!

/Den svartgule

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0