The Fame

Goddagens!
Då vare dags för den redan klassiska fredagsdikten och här kommer den:

En fredag spenderad ute i det fria
Med lite brädåkning ned för en skön backe har man sin lekfullhet fått sia
Då man just fått veta att man hemma i Skeå blivit lite av en lokalkändis
Känner man sig faktiskt lite cool, dock på ett slags hybrispräglat vis
Ni förstår vad jag menar, inte ofta man får sådan uppmärksamhet
Säg mig, gör jag mig bra på bild? Inget jag egentligen vet...
Nu sitter man här en ljummen Barcakväll, med en kebab i sin högra hand
Vad ska man hitta på imorgon? Kanske lägga sig vid stranden i vår lena, mjuka sand?
Nånting kul lär det ju bli, för här har man bannemej aldrig tråkigt
Inte som hemma i Norrland, där det med kylan alltid blir så bråkigt
Hockeyn där ser rätt mörk ut, men inte har jag gett upp hoppet
Kan ändå säga att jag med deras insats är rätt nöjd, i det långa loppet
Nu börjar denna dikt bli nästan förbjudet lång
Därför ska jag avrunda den med en länk till en rätt skön sång

John Mayer – Good Love Is On The Way - Acoustic


Jag och mitt lejon

Later amigos!

/Den lekfulle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0