Step Brothers

Hallå dära :)
Jag döper kvällens inlägg till "Step Brothers" efter den legendariska komedin som vi såklart kikade på ikväll. Lika rolig varje gång asså :) Nu till saken. Det är/var nu/nyss fredag och som jag tidigare utlovat ska jag ju komma med en dikt varenda viernes, som det så vackert heter på spanska... Well, here it goes.
En fredagkväll så lugn och fin
"Va? Festar du inte?" säger föräldrarna med en väldigt förvånad min
"Nepp" säger jag självbelåtet, och berättar snabbt om vad jag har gjort
Kikat på skön komedi, lyssnat på Band of Horses och inför helgen små planer smort
Har på senare tid upptäckt att man faktiskt kan ha kul UTAN alkohol
Tecken på viss mognad kanske? Bör ändå erkänna att uppnå en viss mognad faktiskt är ett av mina nuvarande mål
Man fyller snart 20 och ansvar blir en betydligt viktigare faktor i ens liv
Jag måste sluta agera hjärndött, ruska om mig själv och komma in i ett mer självdiscplint driv
Snygga kläder, sköna fester och smaskig skräpmat lockar alltid en hel del
Men om man väl tänker efter, så kan man ofta skippa dessa och ändå känna sig glad och hel
Nu börjar rimmen snart ta slut, och tröttare och tröttare blir jag...
Hoppas ändå jag kunnat uppfylla ert dagliga poesibehag :)
Nånting sånt får duga för idag :) Fantasin flödar inte alltid på som vanligt... Speciellt inte när man skriver sent på kvällen efter en halvtuff arbetsdag. Aja, nog med klagomål. Nu äre ju ändå helg! Kram på er :)
Hallå dära :)

Jag döper kvällens inlägg till "Step Brothers" efter den legendariska komedin som vi såklart tittade på ikväll. Lika rolig varje gång asså :) Nu till saken. Det är/var nu/nyss fredag och som jag tidigare utlovat ska jag ju komma med en dikt varenda viernes, som det så vackert heter på spanska... Well, here it goes.

En fredagkväll så lugn och fin
"Va? Festar du inte?" säger föräldrarna med en något förvånad min
"Nepp" säger jag självbelåtet, och berättar snabbt om vad jag har gjort
Kikat på skön komedi, lyssnat på Band of Horses och inför framtiden små planer smort
Har på senare tid upptäckt att man faktiskt kan ha kul UTAN alkohol
Tecken på viss mognad kanske? Bör ändå erkänna att uppnå en viss mognad faktiskt är ett av mina nuvarande mål
Man fyller snart 20 och ansvar blir en betydligt viktigare faktor i ens liv
Jag måste sluta agera hjärndött, ruska om mig själv och komma in i ett mer självdiscplint driv
Snygga kläder, sköna fester och smaskig skräpmat lockar alltid en hel del
Men om man väl tänker efter, så kan man ofta skippa dessa och ändå känna sig glad och hel
Nu börjar rimmen snart ta slut, och tröttare och tröttare blir jag...
Hoppas ändå jag kunnat uppfylla ert dagliga poesibehag :)

Nånting sånt får duga för idag :) Fantasin flödar inte alltid på som vanligt... Speciellt inte när man skriver sent på kvällen efter en halvtuff arbetsdag. Aja, nog med klagomål. Nu äre ju ändå helg! Kram på er :)

"Alla bilder är bra bilder"


Buen fin de semana! (Ha en trevlig helg!)
/The Receptionist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0