What is love?

Säg mig, vad är kärlek? Nånting mysigt? Nånting varmt? Det skulle jag inte tro...
Fast visst, för många kan det ge hjärtat och själen en slags innerlig glädje och ro
En vanlig Valentine's Day kan få en att inse hur ensam man verkligen är
Men nog med självömkan, jag har ju valt ett förhållandefritt liv utan besvär
Även om jag knappt tror på det folk kallar "kärlek", kan mina sinnen ibland inte låta bli att svida
För när man väl tänker efter kanske det ändå vore trevligt att han någon speciell vid sin sida?
Äh, nu har jag låtit PÅ TOK för känslosam
Kan inte påstå att jag med denna dikt något budskap försökt få fram
Med lite sorgemusik, ett glas rött och en bit choklad
Så klarar man sig minst lika bra, för inte krävs det mycket för att man ska hålla sig nöjd och glad!



Trevlig Desperation Day på er!

/Mr Heartless

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0