En gnutta poesi

Goder kväll
Medan jag suttit och sjungit samt låtsasspelat gitarr för mig själv har jag, ur min smått obefintliga poetiska sida, gnetat fram en liten dikt som liksom ska spegla min dag lite grann. Lyssna och såga :)

En Barcelona-dag så varm å go'
Ändå ska jag bara sitta vid fönstret och utåt glo
Min bräda till ära, den håller mig himla glad
Likt en kylig Norrländsk vinterdag, då mamma kommer med en kopp varm choklad
När man bor i en stad som denna, med en miljon saker att göra
Måste jag sluta att bara hänga inne, se på serier och en massa mackor smöra
Nu har jag bestämt mig, imorgon ska jag aldrig ens vara inne
För som jag nu börjat märka, tär det faktiskt på mitt sinne
Fattig som jag även är, måste jag börja lära mig att spara
För vem vet, till slut kanske jag hemåt måste fara?
Näerå, jag klarar mig alltid till slut, på ett eller annat sätt
Nu har jag tröttnat på att dikta, tillräckligt med poesi har jag väl er gett?

Hahaha nånting sånt... De va kul att försöka iaf ;)
Kram på er!
/Samuel Shakespeare



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0