Lista nummer 5

Men hallå!

Då nalkas det topp 10-lista igen dårå å vad skall rankas denna gång? Jo, de 10 sakerna jag saknar allra mest från vår sköna hemstad Skellefteå faktiskt. Vad tror ni om det? AH, vi kör :)

Lista nr 5 - De 10 sakerna jag saknar mest från Skellefteå

#10 - Stadsfesten
Denna strularhelg, som brukar förfalla i början av juli nån gång, har sin charm i och med den starka dominansen av den sköna lokalbefolkningen och som de flesta vet kan verkligen skelleftebor ha kul på tillställningar som denna. Personligen har det blivit lite för gränslöst på dessa arrangemang men kul har man då haft! Det är ju huvudsaken :)

#09 - Pizzeria Dallas
En extremt underskattad pizzeria med en syndigt smarrig kebabtallrik och en free refill som väger tungt i all evighet. Man har ju fått froda sina smaklökar bigtime i en stad som Barcelona men samtidigt insett hur kungligt Dallas egentligen är. Har redan nu planerat ett omgående besök på detta hak när jag droppar in i Skell till våren :)

#08 - Morön
Vårt supertrevliga bostadsområde där jag trivs likt en geting i en nyöppnad honungsburk. Speciellt inriktad på de västra delarna där Rosgatan, Morögatan och Blomstervägen ligger lokaliserade. Där spenderas en ofantligt trevlig tid året runt och jag hoppas innerligt att vi får bli kvar där ett bra tag framöver för där finns fanimej allt jag kräver från ett neighbourhood :)

#07 - Skellefteå AIK Hockey
Lite orättvist mot stadens stolthet att ranka denna lista just nu, för som ni vet så äre rätt kallt (eller varmt?) på hockeyfronten. Men klart man alltid saknar vårt underbara hockeylag och man önskar ju att säsongen vore längre till och med! Silvret i all ära, nästa år tar vi guld!

#06 - Friskvårdskompaniets relaxavdelning
Den 2 juli 2011, då ska vi hit igen! Ni som brukar medverka på de oförglömliga (?) traditionskvällarna på detta spårarpalats vet vad jag snackar om. Den lilla tiden vi delat här sitter som fastpräntat i ens minne då vi verkligen haft HUR KUL SOM HELST. Given sjätteplats på listan.

#05 - Bergsbyns SK
Vårt legendariska fotbollslag som styrs av en kung på tränarbänken: Sir David Berthelsen. Saknar dessa gossar oändligt och bara känslan av att få snubbla ut på Bergsvallen en myggig augustikväll lockar som fanken alltså! Har ju nämnt tidigare hur jag ständigt associerar en av mina absoluta favoritlåtar, Highwayman med Hoffmaestro, med detta lag och jag ber för att en toppskön lagfest vankas kring min hemkomst :)

#04 - Volkswagen Passat 2,0T
Vår fantastiska BIL såklart. Den saknar jag som en godispåse en lördagkväll. Saknar känslan av att bara få trycka ned den rörkänsliga gaspedalen och bara äga hela vägen liksom. Här nere har man ju knappt tittat på en bil, om ni förstår... Abstinensen är påtaglig och jag hoppas få ta mig en snabb åktur med silvervargen så fort jag kommit hem :)

#03 - Sommaren
Med enorma skisser för sommaren 2LAX11 har jag en stark längtan efter att bara åka ut till sommarstugan, promenera ned till vår 25-gradiga insjö och bara skvätta runt där likt en energislösande labrador. Ni förstår, den svenska sommaren har något unikt och just denna sommar kommer bli legendarisk, det är jag säker på :)

#02 - "With a little help from my friends..."
Ni förstår exakt vad jag menar med det där. Det näst bästa som finns i vår lilla Norrlandsby är ju vännerna såklart. Alla blodsbröder och blodssystrar. Sådana man alltid längtar hem till och som man vet att man kommer skapa fortsatta livsminnen med, hela livet långt. Eldsjälar som dom alla är, kommer jag typ åka runt halva stan när jag kommer hem, bara för att ge alla en STOR kram var!

#01 - Familjen min
Människorna som gör mig complete. Utan dessa gudabenådade krambjörnar hade jag nog inte varit där jag är nu, både fysiskt och psykiskt, och det är jag evigt tacksam för. Mina ständiga ledstjärnor och genvänner som jag saknat sen dag 3 i denna storstad. Skär till i hjärtat bara av skriva detta stycke men jag får lugna mig själv med att vi ses om inte alltför lång tid! Kram på er alla :)

Love u guys <3

Det var allt för denna vecka! Hugs and kisses.

/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0