Feliz cumpleaños

God eftermiddag (säger jag på klassiskt historialärare-manér)

Denna födelsedagspräglade aprilfredag har vi bara chillaxat för det mesta. Likt en spansk pensionär med inre frid har man slappat sönder i en park med intentionen att snart nå nirvana, eller nåt liknande... Aja, nog med överdrivelse, hehe ;) Vi har haft det gött i alla fall och nu till syftet med inlägget. En dikt skall framföras och den är idag såklart tillägnad min underbara roommate, Linn Mikaela Amanda Björnstad. Here it goes :)

Denna dag är ju faktiskt bara din
Å likt alla andra dagar, tar du den med ett enda stort flin :)
Fast vänta nu, en annan Björnstad fyller ju faktiskt också år idag?
Jag fortsätter häpnas, för hur fasen kan denna slump vara rimlig för ens sinnelag?
Nåväl, moder jord är en galen vetenskapsman ibland
Bara kolla på alla lustiga mönster i din egen hand...
Nu äru 20 år gammal, och till och med Allstar kan dig nu släppa in
Hela världen ligger vid dina fötter, so go for the win!
"Be wise and follow your heart". Så bör man ofta tänka :)
Men en überstark vilja blandat med exaltering kan ens klokhet lätt sänka
Fortsätt vara den du är, oavsett ålder och bostadsort
You have turned out just fine, trots att du härstammar från en plats dränkt med mygg och knort ;)




Tack för mig!

/The Wise One

Kommentarer
Postat av: Stora Björnstad

Vilken fin dikt! Du är så duktig! :)

2011-04-17 @ 18:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0