En dikt

Goder eftermiddag hörreni

Här sitter man framför sin halvslitna dator och undviker den überstarka solen som pressat på bra i norra Spanien idag! Veckans dikt skall nu framföras och ett påtagligt bakfullesinne kan påverka den lite grann. Ni får se hur :)

Med gårdagens trasor på, samt en trötthet som klår en nybliven faders trötthet
Har man njutit av en KANONSOLIG dag i förmodligen världens bästa stad, för sol är fanimej det bästa jag vet
En vecka så fantastisk börjar tråkigt nog lida mot sitt slut
Time moves fast, vilket inte är så kul alla gånger då man ibland känner sig som en pistol proppad med krut
"Vad fan är det där för uttryck?" undrar ni, och jag vet faktiskt inte själv ;)
Gillar bara att flumma på med krånliga metaforer, då min fantasi ofta flödar likt vattnet i en liten älv
Att laget i mitt hjärta grejade historisk SM-final i veckan fick mig faktiskt att fälla en glädjetår
Man inser hur mycket de verkligen betyder för en, då man följt dem i snart 13 långa år
Kommer däremot ångra det för resten av livet, OM vi nu tar hem hela skiten
Men min intensiva webbradioföljning får lov att trösta mig, även om denna tröst är rätt så liten...
Nu kallar den sköna kvällssolen på mig likt en löjtnant i militären, och ut ska jag igen gå
Jag rekommenderar dig till sist att denna sköna låt lyssna på :)

Daniel Adams-Ray – Vitt




Something like that, haha. Inte så noga hur det skrivs va :) 

Hugs and kisses!
/Big Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0