An evil cloud

God måndagförmiddag allesammans

En av mitt livs bästa veckor har nu droppat mot sitt slut likt ett duggregn en kall vårmorgon i norra Sverige. Det må vara roligt som tusan när nära vänner väl kommer på besök men den sentimentalitet som praktiskt taget stryper en direkt de åkt hem igen, är inte rolig alltså... Jag sitter och lyssnar på den djupa låten Martha med Tom Waits och sköljs liksom ner ordentligt av ett sånt där ondskefullt regnmoln som tycks ligga över en hela tiden. Denna livserfarenhet må vara nyttig i sig, då man verkligen börjar uppskatta varenda liten småsak hemifrån, som inte finns här alltså. Både genom Barcelonas dagliga stjärnglans och den påtagliga levnadsskillnaden kan man redan nu sammanfatta vistelsen här som mycket upplevelserik. But life has just begun :)

Aja, nog med känslomässig bejäknelse nudå. Vi ska snabbt sammanfatta denna drömvecka som trots rätt mycket jobb ändå aldrig var tråkig! Det blev några riktigt trevlig utekvällar, en del strandhäng och några grymma fotbollsmatcher. Framför allt den vi tittade på igår, den knäckte alltså. RCD Espanyol is the shiet :) Vädret var ju inte dåligt heller, så klart. Fredagens stora SOL log mot oss rätt så brett hela dagen lång och då blir man ju lycklig som ett barn på julafton, every time alltså :) Nu har min djupa spotifylista Candlelights & red wine switchat över till låten Mad World med Michael Andrews vilket gjorde mitt hjärta lika skört som det var under låten jag nämnde tidigare i stycket... God damn it vad man är mesig ibland. Aja, hej så länge!



Hörs på onsdag!

/Mr Sentimental

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0